Η Μέθοδος της FBS «Η Επιχείρηση… Επι χάρτου», σχεδιάσθηκε προκειμένου να απαντήσει και να δώσει λύσεις στα ερωτήματα και προβλήματα των επιχειρήσεων στο δρόμο της ανάκαμψης και ανάπτυξης. Ο δρόμος της ανάκαμψης και ανάπτυξης της επιχείρησης αποτελείται από μια δέσμη ενεργειών και παρεμβάσεων στο διοικητικό και λειτουργικό ιστό της επιχείρησης. Συνοπτικά περιλαμβάνει (4) τέσσερα στάδια εφαρμογής με την ολοκλήρωση των οποίων συνεχίζει την πορεία της σε ένα βέβαιο περιβάλλον.
Α) ΣΤΑΔΙΟ, Λειτουργική αναδιάρθρωση.
Στο πρώτο στάδιο γίνεται διαγνωστική διερευνητική μελέτη με στόχο την βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA). Στα πλαίσια της λειτουργικής αναδιάρθρωσης με την τεχνική της FBS STRESS TEST ελέγχονται τα όρια και οι αντοχές της επιχείρησης. Παράλληλα με το FBS MODEL προσδιορίζεται το επίπεδο βιωσιμότητας της επιχείρησης Η Βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας σημαίνει μείωση του κινδύνου βιωσιμότητας, βελτίωση της αποδοτικότητας και της ικανότητας να αντιμετωπίζει τις βραχυχρόνιες υποχρεώσεις.
Β) ΣΤΑΔΙΟ: Σύνταξη σχεδίου αναδιάρθρωσης.
Το σχέδιο αναδιάρθρωσης της επιχείρησης είναι η γέφυρα που ενώνει τα λειτουργικά κέρδη της επιχείρησης με τις πάσης φύσεως υποχρεώσεις – Πιστωτές. Το ύψος της λειτουργικής κερδοφορίας σε σύγκριση με το ύψος των υποχρεώσεων πιστωτών δίνει αφενός μεν τον βαθμό και την ένταση της εξάρτησης της επιχείρησης με τους πιστωτές αφ’ ετέρου δίνει την δυνατότητα και την ικανότητα της επιχείρησης για την εξυπηρέτηση του τραπεζικού δανεισμού. Έτσι μέσα στα πλαίσια σύνταξης του σχεδίου αναδιάρθρωσης προσδιορίζουμε και τα C.F.A.D.S. (Cash Flow available for debt Services). Ο προσδιορισμός των CFADS έχει ιδιαίτερη σημασία για τις Ελληνικές επιχειρήσεις ύστερα από την πρόσφατη δυνατότητα που απόκτησαν να ρυθμίσουν τις υποχρεώσεις του στο Δημόσιο και ΕΦΚΑ.
Γ) ΟΔΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ:
H Βασική Καινοτομία του οδικού χάρτη ρευστότητας, είναι ότι ερμηνεύει που μπορεί να διαχέεται «το λογιστικό» λειτουργικό αποτέλεσμα. Η διάκριση των εκροών κατά κατηγορία και βαθμό κίνδυνο, δίνει την δυνατότητα στην επιχείρηση να προσδιορίσει τις κόκκινες γραμμές πληρωμών, να θέσει προτεραιότητες και να εξηγεί την αποτελεσματικότητα της πολιτικής κεφαλαίου κινήσεως. Με τον οδικό χάρτη ρευστότητας οι Ανάγκες κεφαλαίου κινήσεως (Α.Κ.Κ.) γίνεται ένα ελέγξιμο μέγεθος στην διαχείριση της ρευστότητας, ενώ στα πλαίσια του επιχειρησιακού σχεδιασμού οι Α.Κ.Κ. γίνονται (εκφράζονται) ένα ποσοστό επί των πωλήσεων. Η μεγάλη αξία και σημασία του οδικού χάρτη ρευστότητας είναι ότι μας πληροφορεί για την διασπορά των εκροών σε προϋπολογιστική βάση όσα και σε προϋπολογιστική.
Δ) ΑΝΑΚΑΜΨΗ – ΑΝΑΠΤΥΞΗ – ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΑΣ:
Το τέταρτο και τελευταίο μέρος της μεθόδου αναφέρεται στην Ανάκαμψη – Ανάπτυξη – και Διοίκηση της αξίας της επιχείρησης. Η ανάκαμψη εκφράζεται με την επίτευξη των διαχρονικών στόχων της επιχείρησης με την εισαγωγή του θεσμού «Διοίκηση με στόχος» (Management of Objectives). Η ανάπτυξη συνδέεται με στρατηγικούς στόχους της επιχείρησης όπως είναι ο ρυθμός μεγέθυνσης, το μερίδιο αγοράς.
Η Επίτευξη των στόχων της ανάκαμψης και ανάπτυξης, όπως αναμένεται δημιουργεί θετικά οικονομικά αποτελέσματα. Το πόσο ικανοποιητικά είναι τα αποτελέσματα αυτά και αν δημιουργούν προστιθέμενη αξία, αυτό εξετάζεται στην τελευταία φάση του Δ’ σταδίου. Με την τεχνική της Διοίκησης της αξίας της επιχείρησης. Πρόκειται για μια τεχνική που προσδιορίζεται την προστιθέμενη αξία που δημιουργεί η επιχείρηση. Το στοιχείο αυτό είναι το πλέον σημαντικό κριτήριο αξιολόγησης της επιχείρησης (ποιοτικό και ποσοτικό)
Συμπερασματικά η μέθοδος «Η Επιχείρηση… Επι χάρτου» απαντά στα ερωτήματα των καιρών και λύνει επίκαιρα και πρακτικά προβλήματα των επιχειρήσεων. Είναι η στρατηγική των επιχειρήσεων στην πράξη. Βασική προϋπόθεση είναι η επιχείρηση να τηρεί Γ’ Κατηγορίας Βιβλία.